Lekce

Poslední lekce 2018/19 (11.6.2019)
  1. Dokončení kostek
  2. Zhodnocení uplynulého roku
    1. Dotazník
    2. Diplomy
    3. Ceny za docházku 
  3. Výhled na rok nadcházející

E15. Elektronická kostka (4.6.2019)
  1.  Sestavení stavebnice elektronické hrací kostky - pokračování

E14. Elektronická kostka (28.5.2019)
  1.  Sestavení stavebnice elektronické hrací kostky - pokračování


E13. Elektronická kostka (14.5.2019)
  1.  Sestavení stavebnice elektronické hrací kostky

P13. Rozebírání a pokus o složení PC (7.5.2019)

A1. úvod do Arduina (30.4.2019)

  1. Teorie
    1. Arduino
      1. Proč Arduino?
      2. Typy
      3. Vývody (pinout)
      4. Arduino IDE - programování
        1. jazyk Wiring
  2. Praxe
    1. Blink
    2. Blink2


P12. Jak funguje počítač (23.4.2019)
  1. Teorie
    1. Jak funguje počítač
      1. Procesor
      2. Paměť
      3. Periferie
        1. Vstupní
        2. Výstupní
  2. Videa - Jak funguje HW


E12. logické obvody (9.4.2019)

  1. Teorie
    1. logické obvody
      1. hradla
        1. NOT
        2. OR
        3. AND
        4. NAND
  2. Praxe
    1. zapojení s 7404 (NOT) - blikač
    2. zapojení s 7400 (NAND) - RS klopný obvod


P11. Historie počítačů (2.4.2019)
  1. Teorie
    1. Historie počítačů
  2. Praxe
    1. IT hříčky
  1. http://planeta42.com/it/computerhistory/
  2. http://planeta42.com/it/computerpuzzle/
  3. http://planeta42.com/it/hddparts/
  4. http://planeta42.com/it/informationunits/\
  5. http://planeta42.com/it/filestructuregame/
  6. http://planeta42.com/it/lanpuzzle/
  7. http://planeta42.com/it/createwebsite/
  8. http://planeta42.com/it/itcrowd/
  9. http://planeta42.com/it/gamesmatch/
  10. a další http://planeta42.com/it


E11. Pájení a součástky (Elektronika 26.3.2019)
  1. Teorie
    1. Součástky - opáčko
    2. Pájení
  2. Praxe
    1. Pájení - elektronické stavebnice

P10. Vnořené cykly (Programování 19.3.2019)
  1. Teorie
    1. Vnořené cykly
    2. Rekurze
      1. Strom
  2. Praxe
    1. code.org
      1. Kurz3 - Lekce 21 - Umělec: Vzorky
    2. Pro rychlky
      1. Hodina kódu z NCLab


E10. integrovaný obvod ne555 (Elektronika 12.3.2019)
  1. Teorie
    1. ne555
  2. Praxe
    1. Zapojení blikače s ne555

P9. Akce a reakce (Programování 26.2.2019)

  1. Teorie
    1. Akce a reakce
    2. Přerušení
  2. Praxe
    1. code.org
      1. Kurz3 - Lekce 15 -Odraz
      2. Kurz3 - Lekce 16 -Hravá laboratoř: vytvoř příběh
      3. Kurz3 - Lekce 17 -Play Lab: vytvoření hry


E9. pokračování z E8  (Elektronika 19.2.2019)
  1. Dokončení rozdělaných stavebnic
  2. Volný program
    1. Boffin a Voltík
    2. Scratch

P8. Podmíněný cyklus  (Programování 12.2.2019)
  1. Teorie
    1. cyklus dokud - while
    2.  Ladění / debuging
  2. Praxe
    1. code.org
      1. Kurz3 - Lekce 12 - While cykly
      2. Kurz3 - Lekce 14 - Ladění


E8. Zdroje a stavebnice (Elektronika 5.2.2019)
  1. Teorie
    1. Zdroje
  2. Praxe
    1. Pájení
      1. Stavebnice
      2. Univerzální plošný spoj


P7. Scratch  (Programování 29.1.2019)
  1. Teorie
    1. Co umí Scratch
      1. dovednosti
        1. Kostýmy
        2. Scénáře 
        3. Zvuky
    2. Praxe
      1. Sratch 3
        1. Začináme

E7. Blikač s tranzistory (Elektronika 22.1.2019)
  1. Teorie
    1. blikač - astabilní klopný obvod
  2. Praxe
    1. Stavebnice blikače
      1. https://www.ebay.com/itm/DIY-Kit-5MM-LED-Simple-Flash-Light-Simple-flash-Circuit-Production-Suite-lot-/362161211807


P6. Podmínky  (Programování 15.1.2019)
    1. Teorie
      1. Porovnání - <, >, ==, !=,(<>), AND (a), OR (nebo)
      2. Podmínky
        1. rozcestník když - If
        2. jinak - else, else if
        3. cyklus dokud - while
        4. mnoho cest - switch
      3. Praxe
        1. code.org
          1. Kurz3 - Lekce 7 - Včela: Podmínky
          2. Kurz3 - Lekce 8 - Bludiště: Podmínky


    E6. Součástky (Elektronika 8.1.2019)
    1. Teorie
      1. Součástky
        1. Pasivní - Rezistor (odpor) , Kondenzátor, Cívka, Dioda
        2. Aktivní
          1. Jednoduché - Tranzistor, Tyristor, Triak
          2. Integrované obvody
            1. Analogové - operační zesilovače, filtry, ...
            2. Digitální - logické obvody, procesory, ...
    2. Praxe
      1. Elektronické stavebnice

    P5. Podprogramy podruhé  (Programování 18.12.2018)
    1. Teorie
      1. Jak použít podprogram
        1. Ukázka ve Scratchi
    2. Praxe
      1. code.org
        1. Kurz3 - Lekce 5 - Malíř: Funkce
        2. Kurz3 - Lekce 6 - Včela: Funkce
    3. Kdo má hotovo
      1. Minecraft: Voyage Aquatic
      2. nebo si zkus Scratche
      3. či koukni na projekty v Scratchi


    E5 Pájení součástek (11.12.2018)
    1. Teorie
      1. Plošné spoje
    2. Praxe 
      1. Pájení součástek

    P4. Podprogramy  (Programování 4.12.2018)
    1. Teorie
      1. Funkce
      2. Podprogram
      3. Metoda
    2. Praxe
      1. code.org
        1. Kurz3 - Lekce 5 - Malíř: Funkce
        2. Kurz3 - Lekce 6 - Včela: Funkce
    3. Pokročilí
      1. Uprava funkce v pythonu
        1. kód programu
        2. Vyzkoušej spustit program v python konzoli a pak ho uprav, aby počítal obvod a obsah kruhu. Vzorce jsou pro obvod O=2πr (2*3.14*r) a pro obsah S=πr² (3.14*r*r).

    E4. Polovodiče (Elektronika 26.11.2018)
    1. Teorie
      1. Polovodiče
      2. Dioda
      3. Tranzistor
    2. Praxe 
      1. Zapojení

    P3. Čísla, příkazy, cyckly (Programování 13.11.2018)
    1. Teorie
      1. Číselné soustavy
      2. Příkazy
      3. Cykly (Smyčky)
    2. Praxe
      1. code.org
        1. Kurz3 - Lekce 2 - Zombie bludiště
    3. Starší žáci
      1. trinket.io
        1. from block to code


    E3. Základní zapojení (Elektronika 6.11.2018)
    1. Teorie
      1. Sériově = za sebou
      2. Paralelně = vedle sebe
      3. Napětí U (V volt)
      4. Proud I (A amper)
    2. Praxe
      1. Zapojení
        1. eBobřík


    P2. Bloky - Star Wars 1 (Programování 16.10.2018)
    1. Soutěž z 2.10
    2. Teorie
      1. Historie
        1. Karel, Logo, ...
      2. Jazyky bloků
        1. Scratch, Blocky, .... 
        2. Blocky-games
    3. Praxe
      1. code.org
        1. Hvězdné války

    E2. Pájení mřížky (Elektronika) 9.10.2018
    1. Teorie
      1. Bezpečnost!!! - pálí
      2. Pájedlo
        1. Trafo “pájka” pájedlo
        2. Odporové pájedlo
      3. Pájka (cín)
      4. Tavidlo (kalafuna)
      5. Odsávačka, licna, ...
    2. Praxe
      1. Odizolování vodiče
      2. Pájení


    P1. Algoritmus (Programování 2.10.2018)
    1. Teorie
      1. Alogitmus
        1. recept
        2. robot na pizzu
        3. omáčka
        4. video - Nezkreslená věda - Algoritmy
    2.  Praxe
      1. Lightbot
        1. Play
        2. Kdo má hotovo pokračuje na spritebox 
          1. pokud pojede pomalu tak http://www.zahraj.cz/online-hra/sprite-box/
    3. Na doma 
      1. Soutěž
        1.  Hrej lightbota a nebo spritebox a vyfoť nebo nakresli či udělej snapshot obrazovky. Snapshot či fotku pošli na bitkrnov(zavinač)gmail.com nebo nějak dones za 14 dní.
          1. Kdo dojde nejdál v jednom nebo druhém, dostane extra cenu.
          2. Kdo udělá celého lightbota dostane odměnu.
      2. Další hry 
        1. Trochu jiný lightbot - http://mypuzzle.org/light-bot 
        2. Robotančík - https://www.umimeprogramovat.cz/robotanik-trenink/1

      E1. Elektrický obvod (Elektronika) 18.9.2018
      1. Teorie
        1. Zdroj
        2. Spotřebič
        3. Spínač
        4. Vodič
        5. Základní elektrický obvod
          1. Zkrat
      2.  Praxe
        1. Zapojení základního obvodu

      0.Zahájení 11.9.2018 16-18:00
      1. Prezentace
        1. Představení se
          1. Rozdělení do skupin, docházka a organizace
            1. Poučení o bezpečnosti
              1. Představení vybavení
                1. Prezentace osnov